.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از ملت امام حسین(ع) تا مکتب حاج قاسم
مهدی قاسمی
از ملت امام حسین(ع) تا مکتب حاج قاسم

شمال نیوز : یکی از سخنان سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی که مانند مصراعی از یک منظومه بلند عرفانی، در همه جا خوانده می‌شود جمله معروف «ما ملت امام حسینیم» است که ناظر بر حقیقتی عظیم است.

 

 

حاج قاسم در این جمله کوتاه اما گویا، در نهایت تواضع می‌خواهد بگوید عضوی از جریان پیوسته عاشورا است، جریانی که در سال 61 هجری در کربلا آغاز شد و در تاریخ استمرار یافت و قرار است در روز ظهور حضرت حجت‌بن‌الحسن (عَجَّلَ اللهُ تَعالی فَرَجَهُ الشَّریف)  به پیروزی نهایی برسد.

 

 

جان کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی این است همراهان امام حسین(ع) در روز عاشورا 72 تن بودند اما امروز یک ملت در اردوگاه امام حسین(ره) حضور دارند و همانطور که یزیدیان نتوانستند قیام حضرت اباعبدالله(ع) را شکست دهد و مانع از فراگیری آن شوند ، امروز یزیدیان زمان هم نمی‌توانند این ملت که در راه اهل بیت عصمت و طهارت گام بر میدارد را شکست دهند. 

 

 

 

نکته جالب این است که اندیشه و تفکر حاج قاسم نیز تبدیل به «مکتب سلیمانی» شده است ، مکتبی که حرکت خود را در مسیر ملت امام حسین(ع) شروع کرد و از همین تفکر سرچشمه می گیرد .

 

ویژگی برجسته مکتب سلیمانی «جهاد» است. این شهید در سن جوانی و در آغاز جنگ تحمیلی به حلقه جنگ و جهاد پیوست و در همه 8 سال دفاع مقدس، در مناطق عملیاتی حضور داشت و پس از آن نیز فرمانده لشگر 41 ثارالله  سپاه کرمان بود و از سال 76 نیز مأموریت خود را در سپاه قدس آغاز و از آن روز تا ساعت دو بامداد 13 دی‌ماه 1398 لحظه‌ای از جهاد عاشورایی خود بازنایستاد.

 

 

روزی‌که بدن سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و یارانش، مانند بدن مطهر اربابشان در کربلا «ارباً اربا» شد، موافقان به پهنای صورت اشک ریختند و شاهد بزرگترین تشییع جنازه یک مقام ارشد نظامی بودیم در سوی مقابل مخالفانش در بوق‌های تبلیغاتی دمیدند که جبهه مقاومت، بی‌سر شد. 

 

امروز چهار سال از آن ماجرای تلخ گذشت اما شاهد هستیم مکتب سلیمانی رشد کرد و امروز جبهه مقاومت فراتر از مرزهایی که دشمنان تصور داشتند، جهانی شد و تبدیل به یک نیروی قدرتمندی شد که خود رأساً تصمیم می‌گیرد هرجا صلاح دانست، اقدام می‌کند و اتفاقی که امروز در لبنان، دریای سرخ، غزّه، عراق و حتی برخی کشورهای آفریقایی در جریان است، همه نشان از بالندگی «مکتب سلیمانی» است و این‌که با شهادت آن سردارِ بی‌همتا، خللی به جبهه مقاومت وارد نشده است.

 

 

اتفاقی که پس از شهادت سردار سلیمانی در جبهه مقاومت افتاد یادآور جمله‌ای از بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بود که فرمودند «هر پرچمی که از دست توانای سرداری بر زمین بیفتد، سرداری دیگر آن را برداشته و به میدان می‌آید».

 

 

تفسیر «مکتب سلیمانی» همین است که در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم، شاهد هستیم جبهه مقاومت تبدیل به یک قدرت عظیم در مقابل استکبار جهانی، خار چشمی برای رژیم صهیونیستی و نقطه قوت ملل مسلمان منطقه و امید آزادگان جهان شده است. 

 

«مکتب سلیمانی» را می‌توان یکی از مصادیق صراط‌های مستقیم دانست که با تأسی از خط سرخ شهادت و در مسیر نورانی کربلا و عاشورا شکل گرفت و رشد کرد و تا قیام حضرت مهدی (عج) و پیروزی کامل حق بر باطل، ادامه خواهد یافت.        

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.